Så här tror jag det blir i Visby

Så här ser min plan ut för Almedalsveckan i korta förutsedda höjdpunkter. Här tittar vi djupt in i Spåkulan. Sen blir det nog en massa oplanerat häng med folk man träffar.

Lördag – Resan till Visby startar. Kväll och natt blir det fest hos Jävla Skitsystem-Jonas Söderström. Har hört att det ska ha episka mått. Vi slocknar när solen går upp och hoppas på madrass.

Söndag – Almedalen börjar på riktigt. Tänkte hänga på HejDigitalt innan stugnyckeln kan hämtas ut. Minglar med Intellecta.

Måndag – Acklimatiserar mig och hitta spontanseminarier. Mingel med Computer Sweden och sen Fairtrade hos Vision.

Tisdag – Kl 04:00 kanske jag kan kolla om sessionen ”För tidiga frukostseminarier – ett folkhälsoproblem” verkligen är ett seminarium eller ett spratt. Nyfiken på seminarier om svenska musikindustrin. Efter lunch Digital Orkan?
Mingeltät kväll;  Ratio, Comprend och Hjärna-Hjärta-Cash.

Onsdag – Lunchbeat! Förorten brinner som arrangeras av Fryshuset låter spännande. Mingeltokigt med Westanders, women in tech och ett entreprenörsmingel. Kvällen/natten kulminerar i DJ Battle.  Hårdaste dagen.

Torsdag  – Lever vi fortfarande?! Hej Digitalt bjuder på medieforskning och näthatsdiskussioner. På kvällen blir det GeekGirl Meetup.

Fredag – Fria aktiviteter. (Wow!)

Lördag – Turistdag. Middag på Surfers med gänget jag bor med.

Söndag – Packa ihop och åka hem med båten

Måndag morgon kommer jag vara på jobbet pigg och utvilad. Såklart! 😉
Notera att jag inte en gång nämnt politikertal.

hammock-visby

Foto: Joakim Berndez från Almedalen 2014. Flickr Almedalen Creative Commons.

