De har ju sagt det på tv

Jag hade tänkt skriva ett blogginlägg om den blinda vardagsrasismen. Om dessa vanliga människor som helt undviker något som kallas källkritik och istället sitter och upprepar ord och påhittade siffror som SD och svansen hamrat ut. Vanliga människor som inte fattar att de upprepa tomma fraser som är ren lögn. Och lättvindigt säger ”men vi vet ju att det är så, för det har de sagt på tv. Nej jag kan inte säga när eller vem som sade det, men jag vet att de sagt det på tv”. Det hade jag tänkt skriva om. 

Jag hade tänkt samla in statistik och länka till korrekta källor. Har till och med letat upp dem. 

Men jag blir så jävla deprimerad. För det handlar inte om siffror, statistik eller hur många flyktingar som är analfabeter. Det handlar om ren främlingsfientlighet som bottnar i en rädsla för det främmande. Att det inte ser ut som på 50-talet längre. 

Wake up.

2 thoughts on “De har ju sagt det på tv

  1. Bra! Vi måste hjälpas åt i denna fråga. SD är en symptom på något sjukt i vårt samhälle.

Kommentarer inaktiverade.