Webcoast – Idag har jag lärt mig 

Den är helgen är jag på webcoast i Götborg. En knytkonferens om internet där deltagarna skapar innehållet. För att summera dagen har jag lärt mig en massa nytt. Som det här:

  • Presentationsteknik. Hur jag gör en bra presentation som du förstår och kommer ihåg. Varför man ska ha svart bakgrund och inte ha bullet points i presentationen.
  • Intervjuteknik. Vad gör en bra intervju och hur ställer du rätt frågor?
  • Hur använder unga sociala medier? 12-åringen Jonte höll en rolig session och fick massor med frågor.
  • Blogg 100. Det här har Ida lärt sig av att blogga ett inlägg per dag i 100 dagar. Alla har dold kunskap och det kan leda till oväntade lärdomar och rentav karriärer,
  • Lyckas med UX. De vill ha hjälp med invaliditetsintyg. Vi lyssnade och gjorde det begripligare, och sänkte antal supportsamtal från 15 per dag till 2 i månaden.

Oerhört inspirerande!

Jag höll själv en session om strategiskt arbete som facebookadministratör för en organisations facebooksida med 11000 följare. Tips, tricks och de lärdomar jag själv dragit.

Nu är det snart middag. Kanske jag kan skriva längre på tåget hem på söndag.

