Sofia slår hål på några myter.

Älskar hur Sofia slår hål på myten ”sociala medier gör människor asociala”. Bilden säger egentligen allt.

Sofia Aronsson

Sociala medier har blivit en stor del av våra liv de senaste åren och jag vill nog påstå att de flesta privatpersoner och många företag använder dessa medier, dagligen. För att nå ut genom det massiva mediebruset och för att hitta sin målgrupp gäller det att alltid vara på tårna och hänga med i utvecklingen. Företagen måste ta reda på var sin målgrupp befinner sig, vad de har för behov och hur de vill bli bemötta. Sociala medier har förändrat hur vi som privatpersoner kommunicerar och konsumerar innehåll. Vi ställer även högre krav på företagen, att de ska se till våra behov och lösa våra problem inom en viss tidsram.

Men även fast användningen av dessa medier ökar så märker jag att det finns en del negativa myter om sociala medier, som enligt mig inte alls stämmer. När någon frågar vad jag pluggar till och vad jag vill bli i…

View original post 864 fler ord

