Fail fast fail cheap, på webbdagarnas första dag

Fraser som ringer i huvudet efter första dagen på webbdagarna

– Fail fast fail cheap.
– Kör, bara kör
– Safety third
– Techno panic
– Blurmany

We will never get rid of trolls an assholes. Our way is to ignore them. – Jeff Jarvis

Niclas Myhr:
-Det goda tramset. (Visar bild på sig och Maria Montazami). Som en helhet bygga relation med lite lättsamt också. En relationsrabatt.

Content marketing är en metod. Inte bara content + marknadsföring.
Massmedia är dött. Skapa relationer är viktigast. För nu kan de välja bort….
Som kommunikatör måste vi ha ett nytt förhållningssätt.

Malin Sjöman under paneldiskussionen om content marketing.

Beth Higbee pratar om trender hon ser efter stora enkätundersökningar:

Extremely spoiled consumers.

The golden age of expectations. ”Varför finns inte det här?!”
IMG_1173.PNG

Eric Lundekrans oc Sebastian Jansson från Spoon var där och pratade om att skapa rätt innehåll i content marketing för sin kund  ”Claude-van-damm-Volvo”. Det vill säga Lastbilsvolvo.

Förarna är viktig målgrupp eftersom de är ambassadörer för varumärket och har stort inflytande över köpprocessen.
”Lastbilsförare i själ o hjärta”
Kom fram till Webbtv-formatet Welcome to my cab. T ex Wayne som visar sin custom made The Terminator. Bra exempel på Long Tail Effect.

The social media professor Niclas Myhr pratade på slutet och inledde med frågan om man ”sparka kunder som inte är rätt för en”. De som har helt andra förväntningar än det man faktiskt erbjuder. Tänkvärt!

Bonus:
Magnus Höij tips att hålla koll på Google, facebook, apple och amazon.

Jag hoppas kunna komplettera med länkar lite senare!

Här har ni hela spellistan:

IMG_1156-0.JPG

IMG_1162.JPG

IMG_1161.JPG

IMG_1169.JPG

Annonser