Twitter tror att vi är känsliga by default

Ser du inte allt på twitter? Då har du censur på! Och det är twitter själva som slagit på det.

Du har kanske märkt att detta visas lite då och då? Och har du undrat vad sjutton det kan vara för känsligt? Och vem bestämde att jag inte skulle få se?

Bild

Så nu måste vi alla gå in i mediainställningarna och tala om att ”Jag är inte känslig” Visa mig!

Den första boxen måste du checka i! Men inte den andra, för då bli du censurerad. Jag misstänker att några av misstag har kryssat i båda eftersom varningarna dykt upp rätt ofta om helt ofarligt material.

Bild

Så detta blev ett tips-inlägg om twitter!

UPPDATERAT

Det verkar som att det kan vara olika svårt att ändra inställningarna i de mobila versionerna av twitter, på smartphone och surfplattor alltså. Men i din vanliga webbläsaren ska det gå. Detta visar med tydlighet att detta är så ny inställning att alla mobila appar inte hunnit med.

3 thoughts on “Twitter tror att vi är känsliga by default

  1. Hej nintja! Följde du länken jag lagt in efter första skärmdumpen? Den tar dig rätt till inställningarna och de här boxarna finns lite längre ned på den sidan. Borde fungera!

    • Det gjorde jag förstås inte…dvs följde länken. Nu gjorde jag det och kom rätt via länken trots att jag kör alla mina program på engelska, inkl Twitter. Tack. Men i mitt fall var inte den inställningen på. Ville bara kolla vad jag hade för inställning där.

  2. Var i hela friden hittar du den inställningen? Desktoppapplikationen eller den för mobilen (iPhone i mitt fall)? Jag har inget som heter mediainställningar eller något liknande.

Kommentarer inaktiverade.