Å nej inget SSWC i år!

bildRunt midnatt igår kom det trista beskedet: ”SSWC tar paus år, vi ses 2015”. Jag har verkligen längtat till Sweden Social Webcamp i sommar så detta blir ett hyllningsinlägg.

Vi är många som tog emot beskedet med blandade känslor. Dels kan vi självklart förstå beslutet som Tomas Wennström och Kristin Heinonen tagit. De har har arrangerat FEM fantastiska webcamp på Tjärö hittills och dessutom fått barn. Men samtidigt har de gjort det så förbannat bra att vi nu inte vet hur vi ska få den där fantastiska kicken som vi börjat räkna med varje sommar.

Jag satt faktiskt häromdagen och tittade igenom sswc-bilder på flickr och fick en så varm känsla i kroppen. En myskänsla och hoppfull känsla att få återuppleva detta gång på gång. Man kan nog lätt säga att jag blivit beroende. Efter bara två gånger dessutom.

Här är några gamla blogginlägg som kanske hjälper er att förstå?

Så nu måste vi gå vidare och klara oss igenom den här sommaren. Kanske vi kan sno ihop lite picnicar eller små webcampar? Kanske åka till Open Knowledge Festival i Berlin i juli som Pernilla Näsfors föreslog?

För tyvärr har jag inte anmält mig till Webcoast!

Vi måste ju helt enkelt träffas.

20140306-104337.jpg

