Kristna värdepartiet, vilka tomtar

Min söndag piggades plötsligt upp av att jag fick se detta på twitter. Och ännu roligare blev det med den absurda diskussionen huruvida bisexuella kan fortplanta sig. Som jag skrattade!

”Eftersom vår partiledare är bi så söker vi någon med erfarenhet som kan ge honom goda råd. Tips mottages tacksamt.”

sen:

Förlåt. Ny ska det stå. Alltså NY inte bi. OBS!

kristnapartiet

Den första tweeten har retweetats otaliga gånger. Jag tänkte ”Vad är det för tomte som driver deras twitter-konto?”

Men kollar man upp Kristna Värdepartiets egen sida så anger de ett helt annat twitterkonto som deras officiella. Inte för att jag tyckte att de var så mycket smartare. Men det har ju med mina ”syndiga värderingar” att göra kanske.  🙂

Om detta inte också är ett fejk-konto så tar sig alltså KVP tolkningsföreträde om vad som är ”kärlek”.

kvpartiet

Passar på att tipsa om Kent Wistis blogglägg bara några dagar innan detta: Om Kristna värdepartiet och sexualmoral

