Ren metallisk lycka med Corey!

Cory Taylor, bäst på all sång. Både lugn och hård!

Skrev om Device igår. Men banne mig om det inte blev bättre ändå! Min definitiva moderna metalsånggud Corey Taylor ger oss smakprov från Stone Sours nya album House of gold & bones part 2, som även den släpps nästa vecka. Den är AWESOME!

Som ”alla” vet så är Corey även sångare i (tills nyligen) något mer kända Slipknot som har en liten paus men inte har slutat. I konstellationen Stone Sour kan han ge oss både hårdare låtar, som Gravesend och den lugnare tung-mörka Red City.

Red City ger mig rysningar av vackert mörker. Skönsång och growl i samma låt. Tittar på spiderman 2 samtidigt och de går väldigt bra ihop.

House of gold & bones får mig att vilja headbanga.

De låtar jag lyssnat på hittills på https://soundcloud.com/stone-sour (Finns också på http://www.stonesour.com/albumstream)
får Device att blekna lite. Fast jag vill nog ha båda skivorna ändå….

Låtlistan:
01. Red City
02. Black John
03. Sadist
04. Peckinpah
05. Stalemate
06. Gravesend
07. ’82
08. The Uncanny Valley
09. Blue Smoke
10. Do Me A Favor
11. The Conflagration
12. The House Of Gold & Bone

Inget aprilskämt som tur är. 😉 9 april är datumet. Häng på låset!

20130405-223636.jpg

