Varför alla dessa lika-med-tecken?

Human Rights Equality symbolDet var inte helt självklart varför en del facebook-profiler plötsligt började ha röda likamedtecken som profil-bild.
Jag fick banne mig leka lite detektiv och klura ut att det handlade om Human Rights Campaign.

De vill få det till en ny meme men hur tydligt är det när man måste googla för att förstå? Eller jag får kanske skylla på min tre veckor långa förkylning när jag varit rätt offline..

Så här skriver och säger ABC
What’s That Red Equal-Sign on Facebook All About? – ABC News (link)

Enligt den här artikeln har det gått rätt bra med spridningen:

HRC’S EQUALITY RED LOGO GOT 10 MILLION IMPRESSIONS ON FACEBOOK, SPINOFFS GONE VIRAL (27 mars)

Flera har laddat upp egna varianter av symbolen här på flickr: http://www.flickr.com/photos/humanrightscampaign/sets/72157633101425657/

Några fler bilder via sökning i Pinterest

Så här kan man inte säga att det var ”ogooglebart” (Ett ord som vi inte får använda för google).

Med detta blogginlägg hoppar jag på #blogg100 igen!

