Kvinnors intressen och idioter

Idag är den 8 mars och internationella kvinnodagen. Vi har varit på Kvinnolobbyns seminarium Lön hela dagen. Men det tänkte jag inte skriva om. Det blir istället en spaning och ett konstaterande:

Det finns idioter i alla partifärger.

Ja, kanske lite elakt att hänga ut någon. Men detta har postats öppet för alla på facebook så jag får inget dåligt samvete.

20130308-194004.jpg

Detta inlägg av Birger är korkat på så många plan och jag vill inte förolämpa er intelligens, men jag måste ändå få nämna dem.
Att denna man inte ens tänkte på vad han skrev. 1. Klumpa ihop alla kvinnor 2. Påstå att kvinnor röstar på en partiledare pga hans utseende endast. Och dessutom skriva detta på internationella kvinnodagen. Som facebookredaktör idag kunde jag inte hålla mig från att ändå kommentera lite. Jag kunde hackat honom levande rent verbalt. Men det gjorde jag inte. Inte förrän nu.

Andra sammanhang när man gärna klumpar ihop alla kvinnor till en rosafärgad skara är tidningshyllan. Till och med digitalt.
Kvinnors intressen. Geeez!

20130308-193702.jpg
I sanningens namn måste jag erkänna att det fanns en kategori för Mäns intressen också. Precis lika dumt.

Ja det har varit en kvinnodag som fortfarande präglades av mäns synvinkel, för det är väl då det är på ”riktigt”. Imorgon kanske jag berättar för män hur de ska göra? För det vet ju jag.
Tjoflöjt på er!

Här kommer en bonustweet jag hittade:

 

One thought on “Kvinnors intressen och idioter

Kommentarer inaktiverade.