Tack och hej gamla iVän

Detär dags att säga farväl till en gammal trogen vän. Den 30 november 2010 köpte jag min ipad som då var helt ny i Sverige! Samma ipad som jag skrivit detta och många fler inlägg på. Den här ipaden har fått vara med på alla mina äventyr. Det har skrivits, tecknats, planerats och tittats på film och play-kanaler. Den har tappats hundratals gånger i golvet och ett par gånger i pannan när jag läst eböcker sent på natten och somnat till.

Gamla trogna vännenMen till slut fick vi inse att vi hade växt från varandra. Sen ett tag tillbaka har apparna blivit mer och mer krävande. En del vill inte fungera på gammal ipad-modell.

Måttet var faktiskt rågat när jag stod på session på SSMX och min iPad svek mig och frös bilden, så jag inte kunde nå mina anteckningar i Evernote… The horror! Tur man nådde samma texter i iPhone.

Så idag kom den. Min nya livspartner. En smalare vit fräsch skapelse med mer intelligens och minne.

Förhoppningsvis får jag över hela profilen från gamla ipaden. Det blir en kul uppgift för morgondagen. Startade kloningen idag direkt när nya levererades.

Hej då gamla!

Och välkommen nya!

Välkommen nya!

Välkommen nya! Dig hoppas jag mycket på idag och i framtiden. Måtte du hålla i två år också…

