Gröna påsen är level 2

Häromdagen stod den här lilla kassen utanför min dörr.

20130213-091901.jpg

På väg mot ett Stockholm i världsklass

Det var Stockholmshem som vill att vi ska börja sortera våra matsopor i gröna påsar. Ett trevligt sätt att skicka med både gröna och vita påsar. En slaskslev och liten korg kom med också.
Det är banne mig SÅ en slipsten ska dras! Gör det jätteenkelt att börja sorteringen. Smart gjort Stockholms stad! Smart också att man lägger de gröna påsarna i vanliga sopkastet också. Eller äras den som äras bör: Här till information om Gröna påsen på Tekniska verken.

Så nu har jag börjat sortera! Just nu är jag fortfarandepå level 1 för jag har inte slängt något än. Apropå gamification… 😉
Level 1; eftersom jag redan sorterar ut pappet och glas.
20130213-092429.jpg

Från Matrest ill biogas

Från matrest till biogas

