Alla hjärtans dag. Am I bothered?!

Imorgon är den där tramsiga alla hjärtans dag. Ett marknadsföringspåhitt från handlare i rosor, choklad och meningslösa geléhjärtan.

ami-i-botheredJag säger som en av de roligaste tjejerna jag sett, Catherine Tate; ”Am I bothered?! Does it look like I’m bothered?” (inbäddad film längre ned)

Det kommer inget anonymt alla hjärtanskort i år heller. Det gjorde det inte heller när jag var ”ung och vacker” (dvs när man var mellan 21-28). Och det behövdes inte. Jag kan bara titta lite extra på någon snygging på tunnelbanan och ibland får man en lika uppskattande blick tillbaka. Det gör mig glad och förmodligen blir min flirt lite extra glad den dagen också.

Så flörta när du kan istället! Inte bara en dag i mitten av februari. För det känns lite krystat.
Geléhjärtan är dessutom riktigt onyttiga. Gummi och socker. Uäck!

Fick se denna skrämmande bild på twitter. Flickorna pysslar inför Alla hjärtan och killarna får bowla… eh… Stereoptypa könsroller, eller?!

@Mattiasedvard: Detta är inte klokt! Alla hjärtans dag på en helt vanlig förskola i Sverige år 2013. pic.twitter.com/pZeqB18X" SJUKT!!!!

@Mattiasedvard: Detta är inte klokt! Alla hjärtans dag på en helt vanlig förskola i Sverige år 2013. pic.twitter.com/pZeqB18X” SJUKT!!!!

Am I Bothered??

