Är facebookinbjudningar bra eller dåligt?

Charlotta Wortelius frågar på sin blogg digitalmarknadsföraren ”är facebookinbjudningar bra eller dåligt?

31003096Jo, jag får också inbjudningar från höger och vänster. De flesta försvinner i mängden men några är efterlängtade! Tack vare både twitter och facebook har jag breddat mitt nätverk och träffat så många nya människor som jag aldrig träffat annars.
Sociala medier-människor är väldigt sociala. Man vet aldrig var man kommer träffa nästa härliga människa som kan bli en vän. Därför går jag gärna på olika event. Även där jag inte känner någon innan.
Jag utmanar mig själv att mingla och prata med nya människor. Eller människor jag känner igen från den digitala världen.

De handskrivna inbjudningarna får självklart en högre status. Står det OSA så gör man det. Och så kommer man. Vilket man inte självklart kan göra på alla event som man bjudits in på via facebook-event.

Men i korthet:Ja, jag gillar facebookinbjudningar.

Som inbjudare till event vet man dessutom att 99 anmälda på facebook inte behöver betyda att 99 kommer.. om det inte är ett väldigt poppis event som man bara ”måste” vara med på.

UPPDATERAT:  Å anda sidan så läser jag att det här testas på eventsidor:

Some Facebook users are already seeing “Buy Tickets” links for events on their timelines

Men det är kanske en helt egen fråga…

