Beroende av Järntronen

Varför älskar jag Game Of Thrones?

  1. Kläderna. Här finns både vackra klänningar, spännande rustningar och päls/läderskapelser (vid muren)
  2. Karaktärena. De onda, de goda och de som är lite av båda.
  3. Drakarna och magin. Love it!
  4. Grupptittande/-läsande. Här kan jag tillhöra en gemenskap som följer samma avsnitt. Saknar efterföljande diskussionsprogram som leddes av Koljonen när första säsongen visades. 😉

Som tur är så är jag inte ensam. Det finns appar, kartor, böcker och memorabilia i massor för den besatta.
Att kunna slå upp i register över de tusentals karaktärerna och följa dem på kartor är så bra exempel på hur interaktiva böcker kan bli. Kommer vi se mer av detta i andra genrer än fantasy?
20130128-192136.jpg

Jag tänker inte gå in på de lite traditionella kvinno- och mansrollerna. För några bryter ändå mot normen ju längre historien utvecklas.

Så kl 22 är det jag som sitter bänkad framför SVT.

Länk för bra svensk information om serien finns här: http://game-of-thrones.se/

I kommande blogginlägg kommer jag gå in på hur fantasy, sci fi, och superhjälte-filmer kan förhålla sig till varandra i parametrar som tid och fantasi.

4 thoughts on “Beroende av Järntronen

    • To-do?! Men då har du ju missat två viktiga avsnitt i andra säsongen? Igår var det ovanligt mycket sexscener (ganska omotiverade också) och lite läskigt.

    • Jag tyckte det började arta sig mot slutet av första säsongen med lite mer magi och drakar. 😉 Så nu har jag börjat läsa andra boken och ser fram emot hur de ska tolka den under säsong 2. Det kommer lite nya karaktärer och lite mer magi och en jäkla massa intrigspel.

Kommentarer inaktiverade.