Hände något eller?!

Hade tänkt skriva något om #SSMC lunchen idag på Lilla Hotellbaren. Januari-lunchen som skulle handla om social TV och secondscreen. Men det sket sig.

Självklart blev det för mycket att göra på jobbet efter att man varit hemma med förkylning EN dag. Möten blev flyttade. Saker skulle testas. Kravspecar skulle knådas och diskuteras.

*pust*

Jag tänkte inte gå in på några detaljer exakt vad allt detta handlade om eftersom det här skulle vara min blogg om annat än jobbet. Men jag kan bara nämna att det här med responsivt måste tänkas igenom från alla olika synvinklar. Design, mallar, användarvänlighet, inloggning, enkelhet och så vidare. Så ibland måste man meka med knappdesign bara för att få en bra överblick. För att illustrera hur jag vill ha det.

verktygsknappar

Knappar upp, mouse-over knappar ned, rätt färger? Bra texter? Hur får man dem att flytta på sig i responsivt läge?

Självklart har jag twittrat lite för @vardforbundet på eftermiddagen också. Det är bråda tider i Lund och bland sjuksköterskeuppropet som vill gå från krav på 24000 till 25000. Lite smolk i bägaren att Berghs redan har snott förkortning 25K till sin grej: 25 studenter – 25 dagar – 25 000 idéer.

Och nästa vecka är det Kommunikationsplattform och SiteSeeker i fokus. Och gala-eventet  Web Service Awards som jag ska gå på. Så trevlig fredag kväll på er!

