Min topp-5-lista från SSWC

Det oändliga minglet

Ännu fler tankar efter Sweden Social Web Camp den 16 till 19 augusti. Det här tyckte jag var bäst:

1. Alla dessa genomtrevliga energiska människor! De var fulla av kraft, ville rädda världen och dela med sig. Vart man än vände sig fanns det en människa med en önskan att lära sig och få veta vem just du är. Ingen ”in-crowd”, inget uteslutande. Alla minglade, alla skulle med. Alla skulle dansa!

2. Sången och dansen. Världens roligaste och nördigaste allsång. ”Jag trivs bäst i öppna nätverk”. Vi sjöng med otrolig inlevelse! Lunchbeat mitt på dagen i ladan. DJs som anordnade dansevents med teknisk twist. Det kändes helt självklart att delta i Lunchbeat även på ett 30-gradigt tåg på väg hem.

Det oväntade 2: Fotbollsmatch med uppblåsta plastbollar som en offtopic-session en kväll.

3. Det oväntade. Jag råkade hamna på ”fel” session ett par gånger, men fick lära mig något helt annat då! Hamnade på start-up session (en av grundarna av Fyndiq)- och jag har inga direkta planer på att sätta igång en start-up. Men intressant att höra att så många startar eget och jobbar med det de brinner för och de personer de själva väljer.

4. Maten och personalen på Tjärö. Alltid god mat i rättan tid. Det fanns alltid kaffe. Personalen var supertrevliga och inget var något problem för dem. Smidiga matköer med mycket mingel. På kvällen fanns det ett bord fullt med vattenkannor och muggar till slla svettiga dansare (och andra) Respekt!

5. Vädret. Hur mycket tur kan man ha?! Strålande solsken mest hela tiden. Ljumma kvällar med fantastisk kvällssol över alla rosé/rom/whiskey/vatten-mingel. Lite pytteregn på lördag förmiddag som snabbt gick över. Gummistövlarna behövde max en timme, eller inte alls

Jag har faktiskt INGENTING att klaga på! Kanske att jag inte hann göra allt, prata med alla men dygnet hade ju inte fler timmar och fyra dagar inklusive resa var en bra längd på det hela. Nu följer vi upp på fredag efter jobbt med übersocial och fortsätter det oändliga minglet. Med eller utan badge? 😉

Kolla även min version av SSWC på Pinterest:

